torsdag 1 januari 2009

Stukad fot blev bra inom 24 timmar.

GOTT NYTT ÅR!!!!!

Nu har vi ett nytt spännande år framför oss. Jag är övertygad om att 2009 kommer att föra med sig det allra bästa.

Den här bilden tycker jag passar bra så här på årets första dag. Bilden togs av min vän och Fotograf Susanne Hjalber http://www.susannehjalber.com/ i slutet på september 2008.

Den 29 december, för 3 dagar sedan, var jag och Bruno ute på baksidan av vårt hus för att såga ner några småträd. Det är naturtomt med mycket ojämn terräng med mossbeklädda stenar och blåbärsris. Helt plötsligt trampade jag snett med höger fot och hörde hur det knäckte till i vristen. Smärtan kom omedelbart och så fort jag satt mig ner i gropen med blåbärsris började jag tillsammans med Bruno ge Reiki till min fot. Efter några minuter kände jag redan att smärtan började avta och hur värmen från våra händer värmde min fot och hur läkningen redan börjat. Vi gav Reiki till min fot i ca 15 min, sedan blev det för kallt och blött i blåbärsgropen. Min fot kändes alldeles varm och smärtan var helt borta. Jag gick sedan in och kunde gå nästan normalt och utan smärta. Väl inne fick jag byta kläder och göra lite annat, smärtan kom tillbaka för att vara rejält intensiv resten av kvällen. Smärtan gick ända upp till knät, fast jag gjorde Reiki så mycket jag kunde och strök på de eteriska oljorna Pan Away och Vintergröna. Effekterna av Reiki tillsammans med eteriska oljor är helt otrolig, helt fantastisk. Men smärtan bestod och jag visste inte hur jag skulle kunna somna med sådan smärta, men med en timmas Reiki innan jag somnade gick det.

Nästa morgon var smärtan helt borta - som bortblåst. Jag trodde inte det var sant. Tack Young Livings eteriska oljor och Tack för Reiki-energin, den universella energin som finns överallt. Jag har stukat foten tidigare och då har smärtan varit som värst dag 2-3. Jag åkte ändå till akuten för att röntga foten och den var hel, men ett ledband hade gått av och det var det jag hörde när det knäckte till.

Så, nu fortsätter jag det nya året med öppet sinne och Tackar för att Bruno är med oss och för att han är frisk.

Inga kommentarer: