onsdag 29 oktober 2008

Höstlov

Det var ett tag sedan jag skrev i min blogg. När man bloggar ska man ju göra det regelbundet, jag ska bli bättre på det, skärpning alltså. Jag har ju så många intressanta saker att dela med mig om. Dagens höjdpunkt var lunchen med en god vän. Hon är på samma spår som mig och är på god väg att göra något intressant med sitt liv och göra något som hon tycker om. Jag vill oftare prioritera så här trevliga luncher med likasinnade där vi inspirerar varandra.

Den 10 november blir det mitt första steg mot mitt nya liv. Jag ska hålla ett föredrag om Young Livings eteriska oljor för ett gäng intresserade kollegor. Det ska bli sååå kul att få dela med mig om de kunskaper och erfarenheter som jag har samlat på mig, sedan 1 ½ år tillbaka, om äkta eteriska oljor och deras läkande terapeutiska egenskaper. Små flaskor med levande energi som är intelligent!!!! Så är det. Alla oljor har sin egen frekvens och har sin egna unika sammansättning av livsenergi, och eftersom de är varsamt ångdestillerade under lågt tryck och låga temperaturer utan tillsatser så får man ut 100% av de läkande egenskaperna från växten. Oljorna verkar olika på olika människor, vi är ju alla unika. Oljorna vet hur de ska verka och de gör "jobbet". För en liten stund sedan blödde Manuela näsblod, jag baddade en bomullstuss med underbart doftande lavendelolja och den fick hon stoppa in i näsborren. Efter ett par minuter hade blodflödet stoppat helt. Lavendeloljan har ett väldigt brett användningsområde. Den är oumbärlig vid brännsår, insektsbett, sprucken hud, lindrar klåda och den kan stoppa blodflöde. Sedan har jag droppat några droppar på en liten duk som jag har lagt i garderoben.

På lördag ska Bruno gå på en föreläsning av Roger Henriksson i Trädgårdsföreningen i Göteborg. Det är en föreläsning om hjärntumörer och statusrapport på forskningsfronten. Roger är onkolog med specialicering inom hjärntumörer. Vi träffade honom i augusti 2007, ca 10 dagar efter att vi fått reda på att tumören var tillbaka och då läkarna i Varberg sa "nu finns det inget mer att göra". Vi bad att få en "second opinion" och åkte upp till Stockholm för att träffa Roger Henriksson. Jag hade varit i kontakt med honom några månader tidigare via mitt jobb och berättat för honom om Bruno. Vid den tidpunkten (april -07) var han relativt nyopererad och precis klar med strålning och cellgifter och skulle precis påbörja en ny period av cellgifter. Så när vi träffade Roger sa han att det visst fanns "något att göra". Eftersom cellgifterna (Temodal) inte hjälpt Bruno så föreslog han att Bruno skulle prova en kombination av 3 äldre cellgifter. Dessa cellgifter var föregångare till Temodal men med tyngre biverkningar. Ett utav dom skulle ges intravenöst och de andra två i tablettform. Nackdelen med dessa cellgifter var att man skulle må rejält dåligt och skulle vara inlagd under några dagar varje månad. Bruno som är en känslig person och livrädd för sprutor och nålar och ville inte må dåligt av cellgifter hade egentligen redan bestämt sig för att inte känna sig ännu sjukare pga några cellgifter. Han ville må bra helt enkelt. Bara några dagar innan hade vi fått sprutan och jag märkte redan att den fått symptomen att försvinna som Bruno haft sedan några veckor tillbaka. Jag kommer att skriva mer om sprutan, för den gav oss tid och den gav oss en andra chans.
Brunos tumör är så gott som borta nu och detta med alternativa metoder!!!!

Inga kommentarer: