onsdag 8 juli 2009

Idag kommer Bruno HEM

Idag är det en stor dag, Bruno kommer hem. Och så är det Brunos födelsedag, han fyller 43 år. Brunos tid på sjukhuset är färdig nu, han mår för bra för att vara på sjukhuset men behöver ändå konstant tillsyn och hjälp/påstötning med allt. Hemmiljön kommer att stimulera Bruno och vi ska försöka vara ute i naturen och promenera så mycket som möjligt. Jag är tacksam att vi bor så fint med fantastisk natur och djur-fågelliv alldeles inpå knuten. Naturen har ju en läkande kraft.

Igår kväll plockade Melissa och jag massor av blåbär. Vi tog Roxanes moppe (via telefon fick hon guida mig hur man får igång den och hur man kör) till blåbärsstället och det var en härlig känsla att susa fram på de vackra grusvägarna på moppen med Melissa bakom mig. Blåbärsplockningen gick bra och vi var flitiga och fick ihop riktigt mycket. Gissa vad det blir på Brunos födelsedagstårta??? Blåbär!!! (Han föredrar hallon så det får bli några hallon också).
Sedan några dagar tillbaka har vi planerat Brunos hemgång. Jag kommer att få hjälp på natten så att jag kan få sova på natten. Vi fortsätter att ta en dag i taget och är det något får jag hjälp från sjukhuset/kommunen.

Nikolays besök var väldigt spännande. Jag hinner inte berätta mer om det nu men jag kan säga att det var positivt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Nicole, Jag följer bloggen och ni är ofta i mina tankar och jag tycker ni är fantastiska! Så skönt att höra att Bruno blir starkare och starkare. Allt gott till er/Kram Maria