fredag 5 december 2008

Epstein- Barr virus

Igår var Bruno hos ögonläkaren för att följa upp blödningen på näthinnan och varför han ser lite suddigt på höger öga. Nu var blödningen betydligt mindre och på väg att läkas. Det var det positiva.

Det negativa var att resultatet på ett virustest visade sig vara positivt. Bruno har ett virus som heter EB-Virus VCA IgG. Jag har hört talat om Epstein-Barr virus men vet egentligen inget om det. När jag tittar i min underbara bok om eterisk oljor kan jag läsa att det är ett virus som är besläktat med Herpesviruset och att typiska symptom är trötthet, problem med matsmältning allergiska reaktioner mot mat och andra substanser. Andra symptom kan vara brist på motivation, disciplin och kreativitet. Tänk om vi hittat förklaringen till Brunos trötthet!

Rekommendationer för viruset är att använda oljeblandningen Thieves och Inner Defense Softgels. Förslag på andra eteriska oljor är Timjan, Kryddnejlika, Oregano + vitamintillskott. Vi kunde sätta igång redan igår kväll eftersom jag hade dessa oljor och kapslarna hemma. Jag kommer också att fortsätta att ge Bruno en REGNDROPPSTEKNIK per vecka och lägga till en oljeblandning som heter Immu Power.

Jag har full tillit till Young Livings eteriska oljor. Vi kommer att köra med detta och nu gäller det bara att Bruno tar oljorna och kapslarna minst 3 ggr per dag för att det ska verka.

Ögonläkaren visste inte så mycket om det här viruset men trodde att Bruno fått det pga nedsatt immunförsvar som en följd av cellgifterna. På måndag ringer medicinläkaren för att ge oss mer information om viruset och eventuell behandling. Vi får vara försiktiga med antibiotika och andra läkemedel som kan vara nedsättande för immunförsvaret eller ha biverkningar.



Tavlan ovan målade jag för några månader sedan. Den heter "Vandring" och det är just det som är Livet. Livet är en vandring på en stig (eller motorväg??). På stigen möter vi olika saker eller händelser som kan ses som lärdomar eller hinder. Det är vi själva som avgör om det vi möter skall upplevas som positivt eller negativt eller bara ta emot det för vad det är och göra det bästa av det. Det är min övertygelse. Det är du själv som sätter en känsla (positiv, negativ, rädsla, oro, glädje, ångest etc etc) på en händelse. Låt oss ta emot det vi möter med öppet sinne och hjärta.

Tavlan hänger just nu på Pick n paint på Olivedalsgatan i Göteborg tillsammans med 8 andra tavlor som jag målat i olja. http://www.picknpaint.se/ . Välkomna in och titta.

Inga kommentarer: