tisdag 23 december 2008

Förkylning borta med eteriska oljor

Wow, jag bara säger wow.
Min dunderförkylning, eller var det början till influensa... försvann inom 24 timmar!

Igår vid 12-tiden kände jag hur jag började få ont i halsen, det kom rätt hastigt. Jag kände hur något virus eller bakterie riktigt fick fäste, på bara 15-20 minuter var jag helt utslagen. Jag kände hur det värkte i hela kroppen, fick ont i halsen och bröstet, jag fick feber och huvudvärk, typ allt kom på samma gång. Det är inte ofta jag är sjuk, men tidigt i våras fick jag för första gången i mitt liv influensa. Den gången var jag utslagen i nästan 2 veckor. Då liksom nu kom det sjuka över mig väldigt snabbt och det kändes likadant igår. Skillnaden var att förra gången när jag blev sjuk skulle vi bila hem till Sverige från en skidsemester i Frankrike och jag hade inte med mig tillräckligt med eteriska oljor.

Idag, mindre än 24 tim efter det att jag kände att jag blev sjuk, mår jag prima. Det här gjorde jag:
  • ett bad med ca 1 kg grovt salt för att jag var så frusen

  • jag fick en Regndroppsteknik av Bruno och Manuela UNDERBART, det ger omedelbara effekter, fast de behöver mer träning :-)

  • Inner Defense kapslar 2x 2 per dag från Young Living. Kapslarna består av följande eteriska oljor: Kryddnejlika, rosmarin, oregano, kanel, citron, timjan, citronella och Eucalyptus radiata

  • Jag gav mig själv en timmas Reikibehandling och efter det kände jag att jag fått påfyllning och var mindre matt
  • Kryddnejlikeolja under tungan 2 ggr jag tog ca 3 droppar koncentrerad under tungan. Den här oljan skall egentligen spädas ut med en vegetabilisk olja, men jag hade så ont i halsen att jag inte ville späda ut den. Den är otroligt starkt och det känns som om munnen, tungan och halsen skall explodera. Efter 2-3 minuter har det värsta lagt sig och sedan känner man bara hur det onda lyfts bort. Jag riktigt kände hur förkylningsviruset lyftes bort. Barn ska förstås inte ta den koncentrerad, dom fick 2-3 droppar blandat med 1 msk linfröolja. Den eteriska oljan från kryddnejlika har det högsta värdet på ORAC-skalan (som anger ett ämnes verkan som antioxidant) som någonsin har uppmätts för en enskild substans. Oljans främsta beståndsdel är eugenol, ett ämne som bland annat används inom tandvården för att bedöva tandköttet.

  • 2-3 dl Vargbärsjuice Ning Xia Red

  • 1000mg Super C, ett C-vitamin utan jäst och socker. Det är ett C-vitamin som utsöndras långsamt och på så sätt finns det kvar i kroppen länge

  • Oregano och PanAway olja på halsen och bröstet 2-3 ggr mot halsont och hosta

  • Andades in oljorna Timjan, Oregano och Vintergröna direkt från flaskan innan jag somnade.

  • Förkylningsbooster: blanda 2-3 pressade citroner, 6-7 pressade vitlöksklyftor och 2-3 msk linfröolja. Drick. Detta är en riktig vitaminbomb och ger omdelbara effekter.


Idag är smärtan i kroppen borta, febern är borta, halsont och utslagheten är som bortblåsta. Jag tycker att det är otroligt!!

Nu är det Bruno och Roxane som mår dåligt. Manuela, vår mellandotter var den som först blev sjuk för några dagar sedan men är nu bra. De har blivit kurerade med samma metoder som mig förutom att dom inte fått en Regndroppsteknik, jag orkade inte igår men idag ska Roxane och Bruno få varsin behandling. Det är bara vår yngsta dotter Melissa som lyckats hålla sig fri från den här rejäla förkylningen.

Nu på kvällen mådde både Bruno och Roxane bättre och dom har gjort samma som ovan förutom badet.

Inga kommentarer: